Test tygodnia

Sport i elegancja, porywczość i wyrafinowanie, zadziorność i szyk. Seat Leon FR i Lancia Delta to na pozór auta tak różne jak ogień i woda. Mają jednak kilka cech wspólnych – bardzo mocne silniki, topowe wyposażenie, niepowtarzalny charakter i przyprawiającą o zawrót głowy cenę.

Doskonałe, jak na „bulwarówkę”, właściwości terenowe, bardzo długa lista wyposażenia oraz przestronne i niezwykle komfortowe wnętrze stawiać winno Volkswagena Touarega wśród takich mocarzy jak Audi Q7 czy BMW X5. Na taką też pozycję wskazuje jego niebagatelna cena, choć Volkswagen jako marka jest mniej prestiżowy od wspomnianej dwójki.

Wielka przestrzeń ładunkowa, winda ułatwiająca załadunek oraz wydajny i oszczędny silnik diesla to największe atuty Fiata Ducato w najdłuższej wersji Maxi. To auto stworzono do ciężkiej pracy, a mimo to zapewnia kierowcy więcej komfortu niż niejedna osobówka. Dlatego jest najlepiej sprzedającym się dostawczakiem w Polsce.

Napęd 4x4, funkcjonalne i przestronne nadwozie oraz wielki bagażnik to największe atuty Volkswagena Cross Caddy. Niestety, przyjemność posiadania tego uterenowionego, rodzinnego dostawczaka kosztuje niemal 140 tys. zł, a to niemało, nawet biorąc pod uwagę jego wszystkie zalety.

Kia Sportage jest hitem sprzedaży w Polsce i trudno się temu dziwić, bo żaden inny SUV nie oferuje tak dobrego stosunku ceny do jakości. Auto ma genialne zawieszenie, świetny silnik i napęd na obie osie. Te atuty z nawiązką rekompensują małe niedostatki w postaci średniej wielkości bagażnika oraz nieco ospałego automatu.

Fiat 500L Trekking to świetne auto na krótkie, rodzinne wypady poza miasto. Do tego fajnie wygląda, ma zwiększony prześwit i przestronne wnętrze. Jednak najlepiej sprawdzi się nie poza asfaltem, a w zmaganiach z wysokimi krawężnikami i głębokimi studzienkami. Na trasie bowiem we znaki dają się małe, niewygodne fotele.

Głównym zadaniem Skody Rapid jest wypełnienie luki pomiędzy miejską Fabią, a kompaktową Octavią. Auto ma największy kufer w klasie i, jak na swoje gabaryty, oferuje mnóstwo przestrzeni w kabinie. Jednak na nasze drogi jest zbyt sztywne, przez co mało komfortowe.

Strona 10 z 22