Test tygodnia

Odświeżona Dacia Duster jest bardzo ciekawą propozycją w segmencie małych SUVów lub crossoverów. Wśród konkurencji wyróżniają ją: bardzo atrakcyjna cena i całkiem niezłe właściwości terenowe.

Seat Leon ST, czyli w nadwoziu kombi to jeden z najbardziej sportowo nacechowanych samochodów w segmencie kompaktów. Świetnie wygląda i fantastycznie jeździ. Szkoda tylko, że za jego topową odmianę zapłacić trzeba aż 130 tys. zł.

Fiat Panda 4x4 mimo niewielkich rozmiarów zaskakuje dzielnością w terenie, gdzie bije niejedną terenówkę. Zwycięża też w zmaganiach ekonomicznych, bo kosztuje nieco ponad 60 tys. zł, a do tego zadowala się niewielkimi ilościami paliwa.

Hyundai kontynuuje swoją ofensywę skierowaną przeciw europejskim producentom. Co prawda nie jest to już atak cenowy - bo koreańskie auta kosztują tyle, co te ze Starego Kontynentu - ale jakościowy i stylistyczny. Przykład - Hyundai i30 Wagon, którego design w najmniejszym stopniu nie odbiega od samochodów europejskich, a wnętrze jest gwarantem przyjemnej podróży.

Marka Skoda to nie tylko niemiecka technologia w dobrej cenie. To też kawał fascynującej historii motoryzacji, która od początku aż do czasów obecnych została zilustrowana w Muzeum Skody w Mlada Bolesłav - miejscu narodzin czeskiej motoryzacji. Miejsce to odwiedziliśmy przy okazji prezentacji Retromantic, podczas której nie tylko podziwialiśmy stare samochody, ale też i nimi jeździliśmy.

Infiniti Q50 w swojej klasie nie wyróżnia się ani osiągami, ani gabarytami, ani ceną. Ma jednak indywidualny, niepowtarzalny styl i mnóstwo elektroniki, którą do tej pory znaliśmy z komputerów i smartfonów. O jego innowacyjności niech świadczy choćby fakt, że by w pełni korzystać z jego możliwości, należy się wcześniej... zalogować na portalu internetowym marki.

Nadwozie i wnętrze
Czterodrzwiowe, nieco podwyższone coupe z segmentu C aspirujące do klasy Premium, czyli Citroen DS4, to auto ze wszech miar niebagatelne.

Strona 9 z 22