Test tygodnia

Kia Soul to zaskakująco dobre auto. Jest niebagatelne, świetnie wykonane, ma kapitalną kabinę, a do tego wszystkiego kosztuje tyle, ile samochód kompaktowy. Oczywiście ma kilka wad, ale wszystkie one bledną w zestawieniu z bardzo długą listą fajnych rzeczy, za które warto polubić ten samochód.

Suzuki Vitara przeszła prawdziwe przeobrażenie. Z auta kojarzonego bardziej z terenówką stała się lajfstajlowym crossoverem pomalowanym w landrynkowe kolory. Niestety, takie mamy czasy, że by sprzedać auto, trzeba je zrobić modnym.

Citroen DS5 jest jednym z najbardziej futurystycznych samochodów dostępnych w salonach. To pokaz technologicznych i stylistycznych możliwości francuskiej motoryzacji i raczej tak go należy traktować, bo względy praktyczne za jego kupnem raczej nie przemawiają.

Mimo coraz silniejszej konkurencji Volkswagen Golf wciąż jest wyznacznikiem idealnego samochodu kompaktowego. Montowane są w nim najnowocześniejsze systemy, zaawansowane technicznie silniki i skrzynie biegów. A to swoje musi kosztować, dlatego decydując się na Golfa musimy zazwyczaj wyłożyć z portfela więcej, niż u konkurencji.

Peugeot 208 to jedno z najfajniejszych aut segmentu B. Jest szybkie, zwrotne, fajnie się prowadzi i jeszcze lepiej wygląda. W środku znajdziemy kilka nietypowych rozwiązań, które wyróżniają ten samochód na tle konkurencji. Do zaakceptowania są też koszty, bo cennik otwiera kwota niecałych 42 tys. zł.

Volkswagen Multivan Furgon oferuje dużą, bardzo regularną przestrzeń ładunkową, ale nie jeździ jak zwykły dostawczak. Dzięki niezależnemu zawieszeniu, komfortowej kabinie i napędowi na przednie koła na drodze zachowuje się podobnie jak auto osobowe, a to ogromny atut.

Suzuki SX4 S-Cross to bardzo udany crossover. Choć gabarytami porównywalny jest z autami kompaktowymi, to góruje nad nimi zwiększonym prześwitem i napędem na cztery koła z kilkoma trybami ustawień. W zimie takie zestawienie bywa nie do przecenienia.

Strona 2 z 22