poniedziałek, 04 kwietnia 2016 08:56

Honda CR-V 1,6 i-DTEC 160 KM 4x4

Honda CR-V to idealny przykład uniwersalnego auta, które nie udaje lepszego, niż jest. Z powodzeniem może służyć jako rodzinne wozidło, spokojnie wjedzie w nie za ciężki teren, zapewni komfort na autostradzie, a i pod teatr nie wstyd nią podjechać.

Nadwozie i wnętrze

WP 20160314 14 41 01 Pro copyNadwozie Hondy na pierwszy rzut oka wydaje się małe. Jednak z bliska okazuje się całkiem sporym samochodem, w którym bez problemu zmieści się piątka pasażerów. Charakterystyczny jest front tego auta z wysuniętym zderzakiem i pasem przednim w kształcie rozszerzonego „V”, na który składają się wąskie reflektory i atrapa chłodnicy z trzema poprzecznie ułożonymi chromowanymi listwami. Z tyłu CR-V prezentuje się już dużo skromniej. Wąskie, pionowe światła i wielka klapa bagażnika nie cieszą oczu nawet najdrobniejszym elementem stylistycznym, zapewniają za to wręcz idealny dostęp do przestrzeni ładunkowej. Wnętrze Hondy jest ciemne, ale z ładnie zaprojektowaną deską rozdzielczą i niezłej jakości materiałami. Miejsca, z przodu i z tyłu, jest aż nadto. Bagażnik bez problemu pomieści wakacyjny ekwipunek całej rodziny, a jeśli i tego byłoby mało, mamy do dyspozycji dzielone „na trzy” oparcie tylnej kanapy, którą oprócz tego można przesuwać w kierunku przód-tył o 15 cm.

 

 

Silnik i skrzynia biegów

160 KM krzesane z diesla o pojemności 1,6 l oraz dość wysoki moment obrotowy pozwalają Hondzie na osiągnięcie pierwszych 100 km/h w czasie ok. 10 s. Jak na tak mały silnik to wartość wystarczająca. Do tego jednostka ta zadowala się znikomym apetytem na paliwo. W teście średnio spaliła 6,5 litra oleju napędowego na każde 100 kilometrów, co jak na auto o takich gabarytach, z 9-stopniowym automatem i z napędem 4x4 zasługuje na słowa uznania. Być może osiągi byłyby lepsze, gdyby nie dość oszczędnie zestopniowana skrzynia, która przełożenia zmienia bardzo płynnie, ale chyba trochę za wcześnie.

Zawieszenie i komfort jazdy

Po pokonaniu pierwszych kilometrów tym samochodem stwierdzamy, że auto jest idealnie dopasowane do naszych warunków drogowych. Zawieszenie jest bardzo sprężyste i nieprzesadnie twarde, co pozwala na bardzo dynamiczną i bezpieczną jazdę po zakrętach. Samochód jest precyzyjny w prowadzeniu i daje kierowcy sporo radości podczas jazdy. Do tego mamy napęd 4x4 realizowany za pomocą systemu o nazwie Real Time AWD, który poprzez hydrauliczne pompy dołącza napęd tylnych kół. System działa automatycznie, więc w Hondzie nie znajdziemy przycisków do sterowania napędem.

 

 

Wyposażenie i cena

Najtańsza CR-V, oczywiście pozbawiona 4x4, kosztuje 86900 zł (rocznik 2015). Wersja testowa to już dużo większy wydatek, bo za diesla, automat i napęd 4x4 musimy wydać co najmniej 132 100 zł, a do tego doliczyć jeszcze należy kilka innych elementów wyposażenia takich jak: system multimedialny Honda Connect + z 7-calowym wyświetlaczem, lakier metaliczny, czy podgrzewane fotele.