poniedziałek, 15 lutego 2016 10:21

Jeep Renegade 2,0 140 KM

Jeep Renegade jest na rynku zaledwie od ubiegłego roku, ale już zdążył zdobyć uznanie wielu kierowców. I nic w tym dziwnego, bo to samochód bardzo udany. Ma atrakcyjny wygląd, dobre zawieszenie, właściwości terenowe bardziej niż zadowalające no i kosztuje tyle, co auto kompaktowe z podobnym wyposażeniem.

Nadwozie i wnętrze

WP 20151214 14 12 29 Pro copyJeep Renegade jest zbudowany na bazie Fiata 500X i czerpie z niego to, co najlepsze, czyli świetny silnik diesla, dobre właściwości jezdne na asfalcie, a także kształt kabiny. Nie do pomylenia jest natomiast bryła nadwozia, którą nawet motoryzacyjny ignorant z ciężką wadą wzroku od razu skojarzy z amerykańską legendą motoryzacji. Charakterystyczny dla Jeepa jest zwłaszcza przód samochodu z okrągłymi reflektorami i siedmioma pionowymi szparami chłodnicy. Kanciasta sylwetka nadwozia od dołu chroniona jest przez czarne, plastikowe nakładki na progach i kwadratowych, nieco za dużych nadkolach. Z tyłu mamy wielki spojler nad szybą pokrywy i kwadratowe, trójwymiarowe klosze lamp ze światłami w kształcie litery „X”. Wnętrze Renegade, jak już wspomnieliśmy, bardzo przypomina Fiata 500. Od kształtu deski rozdzielczej, poprzez zastosowane do jej budowy materiały na siedzeniach kończąc. Konsola środkowa to przede wszystkim dotykowy wyświetlacz audio i nawigacji, a pod nim panel sterowania klimatyzacją. Jeszcze niżej znajdziemy pokrętło, za którego pomocą zmieniamy tryby jazdy. Do dyspozycji mamy tu cztery ustawienia – auto, śnieg, piasek i błoto, a oprócz tego możemy zapiąć stały napęd 4x4. Obszyte czarną skórą fotele ustawione są dość wysoko, ale siedzi się w nich wygodnie i nawet dłuższa podróż upływa w komfortowych warunkach.

Silnik i skrzynia biegów

Za napęd testowej wersji Jeepa odpowiadał 2-litrowy silnik diesla generujący 140 KM mocy i 350 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu od zera do „setki” auto rozpędza się w 9,5 sekundy i może jechać 182 km/h. Współpracująca z 6-biegową skrzynią manualną jednostka oprócz przyzwoitych osiągów zapewnia też bardzo akceptowalne zużycie paliwa, które w czasie testu wahało się w granicach od 5,5 – 7 litrów (w zależności od terenu).

Zawieszenie i komfort jazdy

WP 20151221 10 07 07 Pro copyWłaściwości jezdne Jeepa Renegade z pewnością są jedną z jego najmocniejszych stron. Miękkie, sprężyste nastawy zapewniają nam komfort na dziurawych, nierównych nawierzchniach jednocześnie trzymając w ryzach dość wysokie przecież nadwozie podczas szybszej jazdy. Na słowa uznania zasługuje też wyciszenie wnętrza oraz ponadprzeciętne w klasie własności terenowe. Renegade może się pochwalić prześwitem wynoszącym niemal 20 cm, który w połączeniu z możliwością zapięcia na stałe napędu 4x4, dość krótkim zwisom i w miarę niedużym rozstawem osi daje naprawdę duże możliwości terenowe. Tym Jeepem bez obaw można wjechać wszędzie tam, gdzie zatrzymuje się zwykły SUV. Oczywiście pole manewru znacznie ograniczają opony szosowe, ale i tak to auto nie ma sobie równych w zmaganiach z błotem, czy piachem.

Wyposażenie i cena

Jeep Renegade w podstawowej konfiguracji z benzynowym silnikiem 1,6 l kosztuje 69900 zł. Nasza topowo wyposażona odmiana z dieslem, nawigacją, asystentami hamowania, pasa ruchu, zjazdu ze wzniesienia, tempomatem, podgrzewanymi fotelami, 18-calowymi felgami i jeszcze mnóstwem innych dodatków kosztuje niecałe 110 tys. zł.