poniedziałek, 25 stycznia 2016 09:30

Świetny rok Nissana

Napisane przez  admin
Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Rok był dla Nissana w Polsce niezwykle udany. Marka zanotowała jeden z najwyższych na rynku wzrostów sprzedaży w porównaniu z rokiem 2014 (aż o 20,6%), podczas gdy dla całego rynku samochodów osobowych i dostawczych do 3,5 tony wskaźnik ten wyniósł 9,37%. W przypadku samochodów osobowych Nissan może pochwalić się wzrostem aż o 22,6%, czyli znacznie wyższym niż 8,3% dla całego rynku w Polsce.

Między styczniem a grudniem 2015 roku Nissan sprzedał 14 375 samochodów, awansując na 9. miejsce pod względem liczby rejestracji samochodów osobowych. Marka osiągnęła udział w rynku na poziomie 3,94%, zyskując względem 2014 roku o blisko 0,5 p.p. Głównym źródłem sukcesów Nissana było bardzo dobre przyjęcie przez klientów znacząco odnowionej gamy modeli marki. Po istnym wysypie nowości w kluczowych segmentach w 2014 roku, kiedy na rynek weszły m.in. modele Qashqai, X-Trail, Pulsar i odświeżony Juke, rok 2015 był pierwszym pełnym rokiem ich sprzedaży, odzwierciedlającym rzeczywiste zainteresowanie klientów, zarówno indywidualnych, jak i firm. Dodatkowo w ostatnich 12 miesiącach oferta Nissana została wzbogacona o nowe jednostki napędowe: Qashqai i X-Trail zyskały turbodoładowaną, benzynową 1.6 DIG-T o mocy 163 KM, a Pulsar - najmocniejszą w gamie modelu 1.6 DIG-T 190 KM. Na rynku pojawił się również stworzony przez inżynierów NISMO - sportowej marki Nissana - bezkompromisowy Juke NISMO RS o mocy 218 KM.

 

 


Bestsellerowy Nissan Qashqai, wielokrotnie nagradzany i najchętniej kupowany crossover w Europie, również w Polsce jest niekwestionowanym liderem w swojej klasie. A to sukces niebagatelny, biorąc pod uwagę fakt, że segment małych SUV-ów i crossoverów jest drugim co do wielkości na polskim rynku. W drodze na najwyższy stopień podium Qashqai pokonał aż 65 konkurentów, reprezentujących ponad 30 marek.
Nissan kolejny rok z rzędu nie ma sobie równych także pod względem sprzedaży samochodów w 100% elektrycznych. Udział marki w tym segmencie w 2015 roku w Polsce wyniósł blisko 38%. Bieżący rok napawa pod tym względem jeszcze większym optymizmem w związku ze zbliżającym się wprowadzeniem na rynek modelu LEAF z akumulatorem o pojemności 30 kWh, pozwalającym przejechać aż 250 km na jednym ładowaniu. Taki zasięg powoduje, że samochód elektryczny staje się realną alternatywą dla pojazdów o tradycyjnym napędzie. Rok 2016 będzie także czasem premiery następcy kultowego pickupa - Nissana Navara - który zachowując parametry terenowe poprzednika został wzbogacony o nowe, bardziej komfortowe zawieszenie oraz szereg nowoczesnych systemów i technologii. W dalszej części roku marka planuje z kolei inaugurację zupełnie nowego modelu w segmencie samochodów dostawczych.

 

Świetny
rok Nissana