poniedziałek, 18 stycznia 2016 09:42

Skoda Fabia Monte Carlo 1,2 TSI 110 KM

Skoda Fabia w odmianie Monte Carlo to nie tylko nawiązanie do tradycji, ale też ukłon w stronę klientów ceniących sobie wrażenia estetyczne. Auto jest wzbogacone wieloma atrakcyjnymi dodatkami, ale niestety, za sportowych wyglądem nie idą w parze osiągi, które są zaledwie przeciętne.

Nadwozie i wnętrze

„Cywilna” Skoda Fabia wyglądem na kolana nie powala. Ale już ta w wersji Monte Carlo przykuwa uwagę. To niewielkie auto wzbogacono o wiele stylistycznych drobiazgów, które kiedyś zarezerwowane były dla wersji RS. Widać to zarówno w agresywnych zderzakach, lotce na dachu, czy obniżonym, sportowym zawieszeniu. Podobnie jest w kabinie, która oprócz tego, że jest bardzo ergonomicznie poskładana to ma też akcenty sportowe - tapicerkę
z czerwonymi akcentami, takież obszycie kierownicy i czerwoną obudowę tunelu środkowego. Wielkim atutem Fabii jest oczywiście ponadprzeciętna ilość miejsca w kabinie. Skoda może się pochwalić największą pojemnością bagażnika w klasie wynoszącą 330 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń zdolności przewozowe rosną do aż 1 150 litrów. Oprócz tego w tym aucie znajdziemy wiele przemyślanych i niespotykanych rozwiązań ułatwiających codzienną eksploatację. Mam skrobaczkę do szyb schowaną w schowku wlewu do baku, miejsce na urządzenia multimedialne w konsoli środkowej, gdzie można wygodnie odłożyć swój telefon albo odtwarzacz muzyki. W drzwiach kierowcy znajduje się schowek na kamizelkę odblaskową, w kabinie pojemnik na odpadki, a na krawędziach siedzeń - siatki do przechowania małych przedmiotów. Nowa Fabia zapewnia też więcej miejsca na butelki. Tylne drzwi pomieszczą półlitrowe butelki, a schowek
w desce rozdzielczej pomieści litrową.

 

 

Silnik i skrzynia biegów

W Fabii Monte Carlo zamontowano najmocniejszy dostępny dla tego modelu silnik. Benzynowa jednostka o pojemności 1.2 l, wspomagana przez turbinę, wytwarza moc 110 KM i 175 Nm momentu obrotowego, w zakresie od 1400 do 4000 obr./min. Do setki auto rozpędza się w 9,4 s, więc do dynamicznej jazdy wystarczy to w zupełności. Spalanie tego samochodu średnio nie powinno znacząco przekraczać 7 l/100 km.

Zawieszenie i komfort jazdy

Sportowe i nieco obniżone zawieszenie Skody Fabii jest zestrojone twardo
i sprężyście, przez co podróżowanie po nierównościach nie należy do przyjemności. Sytuację ratuje tylko to, że do kabiny nie dostają się głośne dźwięki, a amortyzatory nie dobijają nawet na głębokich dziurach. Na równych ulicach Fabia prowadzi się bardzo pewnie i tu przeszkadza jedynie głośny dźwięk silnika, który wyje na wysokich obrotach.

Wyposażenie i cena

Samochód wyposażony tak jak wersja testowa kosztuje 69 180 zł. To dużo, ale i podstawowy model Fabii Monte Carlo to znaczący wydatek niecałych 58 tys. zł. To pułap, od którego startują ceny aut kompaktowych. Testowa Fabia miała na pokładzie pakiet Komfort, tempomat, sportowe zawieszenie, klimatyzację, nawigacje, okno panoramiczne i jeszczed wiele innych.