poniedziałek, 23 listopada 2015 10:02

Volkswagen Multivan Furgon 2.0 TDI 140 KM

Volkswagen Multivan Furgon oferuje dużą, bardzo regularną przestrzeń ładunkową, ale nie jeździ jak zwykły dostawczak. Dzięki niezależnemu zawieszeniu, komfortowej kabinie i napędowi na przednie koła na drodze zachowuje się podobnie jak auto osobowe, a to ogromny atut.

Nadwozie i wnętrze
WP 20151012 15 43 36 Pro copyOdnowiona, szósta już generacja Volkswagena Multivana wygląda bardzo podobnie, by nie powiedzieć niemal identycznie jak poprzednik. Delikatnie zmieniono reflektory, czy kształt zderzaka, ale cała reszta to doskonale wszystkim znane linie i kształty. Jednak to, co w tym samochodzie jest najważniejsze, to wnętrze. W tym wypadku jest ono podzielone na dwie części - dwuosobową kabinę i przestrzeń ładunkową. Kokpit jest bardzo funkcjonalny, a kształt deski rozdzielczej nie odbiega dalece od tej z piątej generacji. W jej centralnym punkcie mamy dotykowy wyświetlacz, a pod nim panel sterowania klimatyzacją. Kierowca ma przed sobą świetną, wielofunkcyjną kierownicę z małym zasięgiem regulacji. To oraz twarda, plastikowa obudowa stacyjki sprawia, że szczególnie wysokie osoby mogą przy wysiadaniu z auta boleśnie uderzyć się w prawe kolano.

Silnik i skrzynia biegów
Pod maską testowego Multivana pracował dwulitrowy, doładowany diesel o pojemności 2 litrów i mocy 140 KM współpracujący z 6-biegową skrzynią manualną. To chyba optymalny wybór do tego samochodu, który zapewnia wystarczające osiągi, a do tego jest oszczędny i tańszy w eksploatacji, niż droższe wersje tego modelu.

 

 

Zawieszenie i komfort jazdy
W Furgonie zastosowano klasyczne zawieszenie niezależne, czyli rozwiązanie dość nietypowe dla aut dostawczych. Z przodu mamy kolumny McPhersona, z tyłu amortyzatory i wahacze. Do tego auto ma napęd na przednią oś, więc prowadzi się bardzo podobnie do zwykłej osobówki.


Wyposażenie i cena
Testowy Multivan był bardzo bogato wyposażony. Na jego pokładzie znalazły się m.in.: wielofunkcyjny wyświetlacz, automatyczna klimatyzacja, tempomat, czy system wspomagania parkowania z kamerami cofania. Cennik tego modelu zaczyna się od kwoty niemal 100 tys. zł. Wersja testowa startuje od nieco ponad 118 tys. zł.