poniedziałek, 09 listopada 2015 09:15

Honda CR-V 1,6 160 KM 4x4

Honda CR-V jest jednym z najlepszych aut w klasie. Jest świetnie wykonana, ma kapitalny silnik, dobry napęd idealnie sprawdzający się w naszych zimowych warunkach, dobrze jeździ i całkiem fajnie wygląda. Do pełni szczęścia brakuje jedynie trochę niższych kwot w jej cenniku.

WP 20151102 06 53 24 Pro copyNadwozie i wnętrze
Nadwozie Hondy na pierwszy rzut oka wydaje się małe. Jednak z bliska okazuje się całkiem sporym samochodem, w którym bez problemu zmieści się piątka pasażerów. Charakterystyczny jest front tego auta z wysuniętym zderzakiem i pasem przednim w kształcie rozszerzonego „V”, na który składają się wąskie reflektory i atrapa chłodnicy z trzema poprzecznie ułożonymi chromowanymi listwami. Z tyłu CR-V prezentuje się już dużo skromniej. Wąskie, pionowe światła i wielka klapa bagażnika nie cieszą oczu nawet najdrobniejszym elementem stylistycznym, zapewniają za to wręcz idealny dostęp do przestrzeni ładunkowej. Wnętrze Hondy jest ciemne, ale z ładnie zaprojektowaną deską rozdzielczą i niezłej jakości materiałami. Miejsca, z przodu i z tyłu, jest aż nadto. Bagażnik bez problemu pomieści wakacyjny ekwipunek całej rodziny, a jeśli i tego byłoby mało, mamy do dyspozycji dzielone „na trzy” oparcie tylnej kanapy, którą oprócz tego można przesuwać w kierunku przód-tył o 15 cm.

Silnik i skrzynia biegów
160 KM krzesane z diesla o pojemności 1,6 l oraz dość wysoki moment obrotowy pozwalają Hondzie na osiągnięcie pierwszych 100 km/h w czasie ok. 10 s. Jak na tak mały silnik to wartość wystarczająca aż nadto. Do tego jednostka ta zadowala się znikomym apetytem na paliwo. W teście średnio spaliła 6,5 litra oleju napędowego na każde 100 kilometrów, co jak na auto o takich gabarytach i z napędem 4x4 zasługuje na słowa uznania.

 

 

Zawieszenie i komfort jazdy
Po pokonaniu pierwszych kilometrów tym samochodem stwierdzamy, że auto jest idealnie dopasowane do naszych warunków drogowych. Zawieszenie jest bardzo sprężyste i nieprzesadnie twarde, co pozwala na bardzo dynamiczną i bezpieczną jazdę po zakrętach. Samochód jest precyzyjny w prowadzeniu i daje kierowcy sporo radości podczas jazdy. Do tego mamy napęd 4x4 realizowany za pomocą systemu o nazwie Real Time AWD, który poprzez hydrauliczne pompy dołącza napęd tylnych kół. System działa automatycznie, więc w Hondzie nie znajdziemy przycisków do sterowania napędem.
Wyposażenie i cena
Najtańsza CR-V, oczywiście pozbawiona 4x4, kosztuje 90 800 zł po uwzględnieniu rabatu. Wersja testowa to nieco większy wydatek, bo zapłacimy za nią ponad 130 tys. zł. Na jej pokładzie znajdziemy m.in. elektrycznie sterowane szyby i lusterka, komplet poduszek powietrznych, automatyczną klimatyzację, obszytą skórą i wielofunkcyjną kierownicę, tempomat, światła do jazdy dziennej, podgrzewane fotele, czy system Start&Stop.