poniedziałek, 02 listopada 2015 09:03

Suzuki Celerio 1.0 68 KM

Suzuki Celerio to przedstawiciel ginącego gatunku samochodów, które niczego nie udają. To najzwyklejsze auto miejskie, które może nie porywa stylistyką, ale za to oferuje to, co w tym segmencie najważniejsze - przestronne wnętrze, wygodę i niskie spalanie.

Nadwozie i wnętrze

WP 20151005 14 46 53 Pro copySuzuki Celerio wygląda tak, jakby zostało zaprojektowane o jedną, a nawet dwie epoki motoryzacyjne wstecz. Prosty, zachowawczy styl na pewno nie każdemu przypadnie do gustu, ale - parafrazując znane powiedzenie - to nie wygląd czyni samochód. Największe atuty Celerio skrywa w środku. Jednym z nich jest kabina - jedna z najbardziej przestronnych w klasie. Jej krój jest spartańsko prosty. Choć zbudowana z twardych plastików, to są one dobrze spasowane i nawet na nierównościach nie wydają najdrobniejszych dźwięków. W wygodnych warunkach małym Suzuki mogą podróżować cztery wysokie osoby, co w tym segmencie zasługuje na słowa uznania.

Silnik i skrzynia biegów

Suzuki Celerio dostępny jest tylko z jednym modelem silnika. Jest to trzycylindrowa jednostka o pojemności 1 litra i mocy 68 KM. Z nią pracować może zwykła skrzynia biegów, bądź zautomatyzowana skrzynia AGS, która była zamontowana w samochodzie testowym. Miała ona tylko jedną zaletę - nie trzeba wajchować lewarkiem zmiany biegów. Poza tym tragedia. AGS nie dość, że jest droższa, to jeszcze auto z nią więcej pali i jest o wiele wolniejsze. Do tego redukuje przełożenia z bardzo dużym opóźnieniem i wyraźnym przyhamowaniem, co bardzo utrudnia płynną, dynamiczną jazdę. Na szczęście producent przewidział możliwość manualnej zmiany przełożeń, więc w teście używaliśmy tylko tego trybu. Samochód z tą skrzynią średnio pali 5,5 litrów benzyny na 100 km.

 

 

Zawieszenie i komfort jazdy

Małe Suzuki w żaden sposób nie zachęca do szybkiej jazdy. Do tej charakterystyki producent idealnie dobrał pracę zawieszenia, które jest miękkie i komfortowe, czyli dokładnie takie, jakiego spodziewamy się po małym aucie miejskim. Oczywiście ze względu na niewielki rozstaw osi odczuwamy wszelkie poprzeczne nierówności, ale to przypadłość wszystkich samochodów w tym segmencie.

Wyposażenie i cena

Suzuki Celerio ma tylko dwie ceny - 36 900 zł za model ze zwykłą skrzynią i 39 900 zł za auto z AGS (obie ceny po uwzględnieniu rabatu w wysokości 3 tys. zł). Brak możliwości konfiguracji sprawia, że Celerio wydaje się być nieco droższe od konkurencji, ale jest o wiele lepiej wyposażone. Na jego pokładzie znajdziemy m.in. wielofunkcyjną kierownicę, klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, wejście USB, wspomaganie ruszania na wzniesieniu czy fabryczny zestaw audio.