poniedziałek, 26 października 2015 11:51

Hyundai i20 Coupe 1,25 84 KM

Hyundai i20 Coupe to świetne auto na rozpoczęcie przygody z motoryzacją. Jest małe, zwinne, oferuje dużo miejsca dla dwójki podróżnych, jest oszczędne i dobrze się prowadzi. Ma jednak jedną, dość istotną wadę, a mianowicie cenę, która, jak za tak niewielki samochód jest dość wygórowana.

Nadwozie i wnętrze
WP 20151005 08 42 52 Pro copyHyundai i20 to jedno z najładniejszych aut segmentu „B”. W wersji Coupe prezentuje się jeszcze lepiej. Niskie, trzydrzwiowe nadwozie, wąskie szyby boczne i szeroki tylny słupek „odcięty” na dole czarną listwą naprawdę przywodzą na myśl samochody coupe. Dynamiczny charakter dodatkowo podkreślają fajne koła, ostre przetłoczenia na drzwiach i uwydatnione tylne nadkola. Materiały i projekt wnętrza przywodzą na myśl auta przynajmniej o klasę wyższe. Deska rozdzielcza składa się z dwóch części. W górnej znajdziemy kratki nawiewu i panel systemu audio, zaś na dole sterowanie klimatyzacją oraz porty USB, AUX i podwójne zapalniczki, więc nie będzie problemu z ładowaniem telefonów. Na słowa uznania zasługuje też klasyczna, trójramienna kierownica z grubym, obszytym skórą wieńcem. Za nią patrzymy na dwie, klasyczne tarcze prędkościomierza i obrotomierza podświetlone, jak to w Hyundaiu bywa, na niebiesko. Miejsca w tym samochodzie jest wystarczająco dla dwóch osób. Z tyłu podróżować jest trudno z dwóch powodów. Po pierwsze, ciężko jest zająć miejsce na tylnej kanapie, a po drugie - jest na niej bardzo mało miejsca.

Silnik i skrzynia biegów
Pod maską testowego egzemplarza i20 zamontowano wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1,25 l i mocy 84 KM. Co zrozumiałe, nie jest on demonem prędkości, ale do sprawnego poruszania się w ruchu miejskim w zupełności wystarczy. Jednostka ta jest sprzężona z manulaną skrzynią o pięciu przełożeniach. Biegi są dobrze zestopniowane i dość precyzyjnie wchodzą na miejsce. Przy odpowiednim traktowaniu pedału przyspieszenia mały Hyundai zadowoli się niecałymi 6 litrami benzyny na 100 km.

 

Zawieszenie i komfort jazdy
Nastawy zawieszenia w i20 Coupe to idealny przykład kompromisu pomiędzy komfortem jazdy, a pewnością prowadzenia. Auto nie jest tak twarde jak niemiecka konkurencja, a jednocześnie lubi jeździć po zakrętach. Jest przewidywalne, dobrze tłumi nierówności, a zawieszenie pracuje dość cicho.
Wyposażenie i cena
Testowy Hyundai i20 Coupe był całkiem nieźle wyposażony. Na jego pokładzie znalazły się m.in.: automatyczna klimatyzacja, pełna elektryka szyb i lusterek, komplet poduszek i kurtyn powietrznych, podgrzewane fotele i kierownica, porty USB, AUX i podwójne gniazdo zapalniczki. Cennik tego modelu otwiera kwota 52 300 zł.