środa, 15 lipca 2015 09:48

Nowa Skoda Superb Combi

Kilka miesięcy po debiucie rynkowym nowej Skody Superb czeski producent w bajkowym anturażu bawarskich Alp zaprezentował wersję kombi swojego okrętu flagowego. Podobnie jak limuzyna, także i ta wersja modelowa ma osiągać stylistyczne i technnologiczne szczyty.

SuC 48 copyWielkie, przestronne wnętrze, największa przestrzeń bagażowa w klasie, mnóstwo systemów bezpieczeństwa oraz dynamiczne, ale przyjazne środowisku silniki to według Czechów z Mlada Boleslav największe atuty ich flagowego modelu – nowego Superba, którego wersję kombi Skoda zaprezentowała w niemieckiej Bawarii. - Nowa Skoda Superb Combi w pełni reprezentuje podstawowe wartości marki i jest tak przestronna, praktyczna i dopracowana jak nigdy dotąd” –mówił Prezes Zarządu czeskiego koncernu, prof. dr h.c. Winfried Vahland. Ale nowy Superb to przede wszystkim kontynuowana od lat stylistyka – nie bijąca po oczach, ale stonowana i dynamiczna zarazem, z wyważonymi proporcjami oraz jeszcze większa przestronność wnętrza. Z zewnątrz auto w porównaniu do poprzednika zmieniło się niewiele. Oczywiście urosło, ale szeroka atrapa chłodnicy, wyraziste reflektory oraz dwa równoległe przetłoczenia biegnące wzdłuż całego samochodu pozostały znakami rozpoznawczymi tego modelu.
Najsilniejszą stroną Superba jest jego wnętrze. Przestronność kabiny, wysoki poziom komfortu oraz wysokiej jakości materiały sprawiają, że jazda tym autem to duża przyjemność. Skoda zapewnia, że przestronność nowego Superba Combi w porównaniu z już i tak dużym wnętrzem poprzedniego modelu jest wyraźnie większa. Przyczyniło się do tego przede wszystkim zastosowanie modułowej koncepcji samochodu z poprzecznie zabudowanym silnikiem (MQB), która umożliwia zastosowanie większego rozstawu osi i większego rozstawu kół. Dzięki temu można było stworzyć optymalne wnętrze. Efekt to wyraźnie więcej miejsca z przodu i z tyłu. Kierowca i pasażer mają szerszą o 39 mm przestrzeń na wysokości łokci i więcej miejsca nad głową. Ilość miejsca z tyłu jest prawdziwie królewska. Odstęp na wysokości kolan wynosi tam 157 mm. Jest to dwa razy więcej niż u najbliższego konkurenta. Wysokość nad głową wynosi z przodu 995 mm a z tyłu 1001 mm – żaden inny samochód w tym segmencie nie oferuje tyle. Szerokość na wysokości łokci z tyłu wzrosła o 70 mm. Najlepszą wartość w segmencie ma również pojemność bagażnika: 660 litrów, czyli o 27 litrów więcej niż w poprzednim Superbie Combi.


 

W nowym Superbie znajdziemy też całkowicie nowe rozwiązania podnoszące komfort jazdy. Jednym z nich jest np. adaptacyjna regulacja zawieszenia, Dynamic Chassis Control (DCC) w połączeniu z wyborem profilu jazdy, Driving Mode Select. Do tego mamy kompletnie nowe klimatyzacje, wśród nich jako najlepsza wersja pierwszy raz nowa trzystrefowa klimatyzacja automatyczna, zapewniają na pokładzie optymalne warunki temperaturowe i najlepszą jakość powietrza. Na życzenie można otrzymać także elektryczny przesuwno-uchylny dach panoramiczny zwiększający komfort i przyjazność wnętrza. Na zimną porę roku dostępne jest ogrzewanie postojowe, ogrzewanie siedzeń (z przodu i z tyłu) oraz bezdrutowo ogrzewana przednia szyba i ogrzewane dysze spryskiwaczy. Czujnik deszczu i światła umożliwia automatyczne włączanie i wyłączanie wycieraczek oraz automatyczne przełączanie świateł dziennych na mijania zależnie od warunków oświetlenia. Komfort podróżowania polepszają także parasole schowane w drzwiach. oraz elektryczna pokrywa bagażnika, którą można dodatkowo wyposażyć w bezdotykowe otwieranie, które umożliwia otwarcie bagażnika ruchem stopy pod tylnym zderzakiem.
W nowym Superbie pojawiły się nowe jednostki napędowe. Umożliwiają one nawet do 30 procent mniejsze zużycie paliwa i emisję CO2 (przykład Skoda Superb Combi GreenLine zużywa zaledwie 3,7 l paliwa na 100 km). Do zmniejszenia zużycia paliwa, oprócz innowacyjnej techniki silnikowej, przyczynia się także masa własna samochodu zmniejszona nawet o 75 kg oraz polepszona aerodynamika. Połączenie mocy zwiększonej nawet o 20 procent, zmniejszonego oporu powietrza i mniejszej masy własnej zapewnia znaczące polepszenie dynamiki jazdy. Nowa Skoda otrzymała nowoczesne, turbodoładowane silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa na bazie techniki MQB (pięć silników benzynowych TSI, trzy wysokoprężne TDI common-rail). Wszystkie jednostki napędowe spełniają normę czystości spalin EU6 i seryjnie są wyposażone w funkcję Start-Stop oraz odzysk energii hamowania. Silniki benzynowe rozwijają moc od 92 kW (125 KM) do 206 kW (280 KM). Spektrum mocy silników wysokoprężnych sięga od 88 kW (120 KM) do 140 kW (190 KM). Z wyjątkiem podstawowego silnika benzynowego do wszystkich jednostek napędowych można wybrać nowoczesną automatyczną skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem. Do czterech silników (1,4 TSI/110 kW, 2,0 TSI/206 kW, 2,0 TDI/110 kW i 2,0 TDI/140 kW) w ofercie znajduje się najnowocześniejszy napęd na cztery koła na bazie sprzęgła Haldex-5. Cennik nowej Skody Superb Combi zaczyna się od 84 800 zł.