środa, 25 marca 2015 10:42

Fiat Ducato Furgon 2,3 MultiJet 150 KM

Wielka przestrzeń ładunkowa oraz wydajny i bardzo oszczędny silnik diesla to największe atuty nowego Fiata Ducato. Mimo, że to auto stworzono do ciężkiej pracy, to w jego kabinie kierowca poczuje się bardziej komfortowo niż w niejednej osobówce.

Nadwozie i wnętrze
IMG 0179 copyNowy Fiat Ducato w wersji Furgon to ponad 3,7 metra długości skrzyni ładunkowej oraz ponad 4-metrowy rozstaw osi. Dzięki takim parametrom za trzyoosobową kabiną mieści się ogromna ilość ładunku, którego waga wraz z samochodem nie może niestety przekroczyć dopuszczalnych 3,5 tony. Dostęp do przedziału towarowego zapewniają dwyskrzydłowe drzwi tylne oraz przesuwne boczne po prawej stronie auta. Kabina Fiata jest typowa dla dostawczaka - trzy fotele, ręczny umieszczony po lewej stronie fotela kierowcy i mnóstwo schowków, kieszeni, półek i półeczek. Lewarek zmiany biegów zawędrował na konsolę centralną tuż pod prawą rękę kierowcy. Obok niego znajdziemy panele radia oraz klimatyzacji. Na centralnym wyświetlaczu pokazywany jest obraz z kamery cofania, którą umieszczono nad tylnymi drzwiami. Dzięki temu urządzeniu manewrowanie samochodem jest znacznie ułatwione. Mało tego, ten gadżet na pewno pozwoli na uniknięcie bliskiego kontaktu z niewidocznymi w lusterkach przeszkodami, np. niskimi słupkami. Pod wielofunkcyjną kierownicą znajdziemy też niezastąpiony w długiej trasie tempomat. Do pełni szczęścia zabrakło jedynie amortyzowanego fotela kierowcy, który jest dostępny za dopłatą.


 

Silnik i skrzynia biegów
Pod krótką maską Ducato pracował silnik Multijet o pojemności 2,3 litra, generujący 150 KM. Jego cała moc przekazywana jest na przednią oś za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. Jednostka ta całkiem przyzwoicie radzi sobie z napędzaniem ważącego ponad 2 tony auta, jest elastyczna i dynamiczna, ale przy tym głośna, szczególnie w wyższym zakresie obrotów. Fiat z tym silnikiem powinien palić 7,4 litra w cyklu mieszanym, tymczasem rzeczywistość okazała się dużo mniej optymistyczna, bo w czasie testu auto zużyło ok. 9,5 l/100 km, co i tak nie jest złym wynikiem.
Zawieszenie i komfort jazdy
Zawieszenie Ducato nie odbiega od innych przedstawicieli tego segmentu - jest sztywne i na pusto tył podskakuje. Przez to na wszystkie strony trzęsie się winda, wydając przy tym głośne, metaliczne dźwięki, które nie poprawiają komfortu jazdy. Dodatkowe wrażenia akustyczne powyżej 2 tys. obr. zapewnia też silnik, dlatego podróżując Fiatem lepiej podgłośnić radio.

Wyposażenie i cena
Fiat Ducato Furgon ze 150-konnym dieslem pod maską i bogatym wyposażeniem, w którego skład wchodzą m.in. klimatyzacja, tempomat, kamera cofania, czy wielofunkcyjna kierownica to wydatek ok. 150 tys. zł. Ceny podstawowych modeli zaczynają się od prawie 105 tys. zł.